2016 februárjában első házassági évfordulón megünneplésére hivatkozva elutaztunk Gran Canaria-ra 11 napra.

Szokásunkhoz hűen, most sem csak úgy megvettük az első elénk kerülő repjegyet, hanem összekötve a kaland keresést és pénz spórolást, Barcelonában töltöttünk egy fél napot, kihasználva a reptéri transzfert, ugyanis éjjel érkeztünk…

Az éjszakát a barcelonai reptér 2-es terminálján töltöttük, mindenféle biztonsági intézkedés után egész nyugodtan aludtunk másik reggel 7ig, amikor meglepődve láttuk, hogy még korom sötét van.

Amennyire tudtuk, bejártuk a várost a szeles, hűvös idő elleanére. Ez 13km sétát jelentett a fél nap alatt, de legalább kihoztuk a maximumot belőle 🙂

BARCELONA KÉPEKBEN:

GRAN CANARIA:

Estére megérkeztünk Gran Canáriára, ahol az első 4 napot a sziget fővárosában, Las Palmasban, vagy ahogy a helyiek mondják, “La Palma”-ban töltöttük.

Ez a sziget északkeleti részén található. A sok eső és hűvösebb idő ellenére nekünk nagyon tetszett, mint nagyváros. Itt egy kedves helyi lakásában laktunk, innen jártuk be a környéket.

Pont ez idő alatt rendeztek egy karnevált, a Carnaval de Gran Canaria-t, amit ingyen néthettünk az egész várossal. Annyiban tűntünk ki a tömegből, hogy mi átlagos, hétköznapi ruhában voltunk, a helyiek viszont az transzfesztitáknak, általában a férfiak nőknek öltözve vonultak az utcán, majd nézték a számunkra nem mindennapi műsort. Készült két videó is a fellépésekről, amik jól szemléltetik a művészi kreativitás határtalanságát, de amúgy nagyon profik voltak az előadások.

Megtapasztaltuk az ízléstelenség határtalanságának teljes elfogadását az alábbi szimpatikus operatőr hölgy (aki úr) közreműködésével 😀

Fürdőruha divatbemutató volt a záró műsor:

A nap zárásaként egy kis fürdőruha divatbemutató:

Közzétette: PeNi kalandjai – Adventures of PeNi – 2016. február 14., vasárnap

Észak Gran Canaria:

Las Palmas, Arucas és környéke

Maspalomas Dűnéi:

6 éjszakát délen, Maspalomas mellett töltöttük egy mini, Pasito Blanco településen. Ez a rész teljesen használható nyaralásra télen is, szuper jó az idő, a dűnék pedig egész napos programra is kiválóak, annyit lehet szórakozni velük 🙂

Dél Gran Canaria:

Többnyire autóstoppal közlekedtünk a déli részen, de szükség esetén a buszra is szálltunk, hogy amennyire tudjuk, bejárjuk ezt a környéket is. A strandok szépek, de az óceán nekünk nagyon hideg…

Bejártuk szinte az összes strandot a környéken, az egyik kikötőben pedig Peti még horgászott is. Kézből damilon kenyérgalacsinnal is lehet szép halat fogni egészen addig, míg a biztonsági őr ránk nem szól, hogy ott a hátunk mögött a horgászatot tiltó tábla…

Pico de las Nieves:

Évfordulónk alkalmából elindultunk meghódtani Gran Canaria legmagasabb pontját, a Pico de las Nieves-t stoppal, busszal és kemény, a semmin átvezető túrázással a száraz melegben. Mikor már nem vezetett tovább űt, csak a meredek szikladallal voltunk körbevéve, akkor adtuk fel, és köszöntük meg OsmAnd térképnek, hogy az olyan utat is felajánlja számunkra, hogy átvisz a hegygerincen, amin a helyiek mennek szökőévben egyszer, mert annyira nem ismert viszont annál inkább veszélyes.

Kissé elkenődve sétáltunk visszafelé, már-már lemondva arról, hogy feljussunk a csűcsra, mikor stoppolni kezdtünk a fáradtság miatt az első adandó alkalommal. Az első fuvar, aki egy helyi idős bácsi volt, elvitt egy lakottabb részre. Ott pedig egész hamar megállt nekünk egy csapat fiatal turista egy kis Smart-tal, amibe csak úgy fértünk már be, hogy Peti ölében ültem.

Legnagyobb örömünkre, véletlenül pont oda mentek, ahova mi is akartunk, csak ők a biztos és gyors utat választották, és kocsit béreltek. Hamar kiderült, hogy nem csak azért ilyen lazák, mert fiatalok, hanem azért is, mert óránként megállnak 10p pihenőre és egy vicces cigire… Akárhogy is, nagyon jó fejek voltak, és nagyon hálásak vagyunk nekik, hogy elvittek minket is a hegycsúcsra, majd onnan egy cuki kis városkába, aminek már nem emlékszem a nevére, majd pedig egészen vissza délre, Maspalomas városba, hogy egy “all you can eat” étteremben ünnepeljük meg a sikerünket, és az évfordulónkat. Jól belaktunk a frissen sütött halakból, rákokból, kagylókból…

Botanikus kert:

Nem messze Las Palmas-tól található egy óriási területen fekvő, és olyan csodálatos növényeket egy helyre gyűjtő botanikus kert, amit nagyon sajnálnánk, ha kihagytunk volna. Ilyen elképesztő méretű, formájú és változatos kaktuszokat nem láttunk még sehol, tényleg kötelező, fél napos program.

KIS VIDEÓNK AZ ÚTRÓL:

Ne maradj le

Iratkozz fel hírlevelünkre

Név(Kötelező)
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.