Amúgy sem túl hosszú olaszországi kiruccanásunk utolsó napjait a kedvenc strandunkon, fürdőzéssel töltöttük. Mindannyiunkon uralkodott az “élvezzük ki amíg lehet” érzés, mert vészesen közeledett az indulás reggele. Na de nézzük, hogy:

MIT IS LEHET CSINÁLNI KÉT NAP ALATT, HA CSAK STRANDOL ÉS ESZIK-ISZIK AZ EMBER?

1. Sznorkelezz!

Ha olyan ügyes vagy, mint mi, és a fejenként max 7kg-os, kis méretű hátizsákodba az egy heti nyaralós cókmókjaidon kívül még egy sznori felszerelés is belefér, akkor ez sima ügy! Nem egy Indonézia, de itt is láthatsz a hullámoktól szépen ráncolódó homokos talajt, közeledben úszkáló kisebb-nagyobb halakat, sziklák oldalára telepedett kagylókat. Kis szerencsével és jó technikával gyűjtögethetsz elhagyatott kagylókat, rákollókat és csigaházakat, de utóbbiakat csak akkor tudod megtartani szuvenírnek, ha nem költözött bele új lakó, ami 90%, hogy egy rák.

2. Napozz!

Igaz, hogy mi az utolsó napokban már nem tudtunk, mert inkább bújtunk a nap elől árnyék hiányában a kendőnk alá, de ha te ügyesebb vagy, jobban bírod a napot vagy nem sajnálod magadról első perctől fogva a tonna naptejet azzal a szöveggel, hogy “én úgysem égek le”, akkor nyugodtan napozz. Csak ne délben! És ne vagánykodj, mert nagyon csúnya vége lehet, durván erős a nap!

Biztosan találsz kényelmesebb pozíciót is, mint a képen 🙂

3. Sétálj haza!

Nem, nem konkrétan haza, csak a szállásra 🙂

Itt konkrétan a vacsora utáni időszakra gondolok. Miért? Mert Monopoliban nyáron, esténként sok szabadtéri előadást tartanak, ahol különböző tehetségek lépnek fel, és ha vacsora előtt állunk meg, és adjuk a fejünket arra, hogy megvárjuk a kezdést, amit a kiírás szerint még 20p, akkor igen csak éhen maradhatunk, ha 40p várakozás után sem történik semmi. Tapasztalat….

Vacsora után, viszont igen szórakoztató mind a helyieknek, mind nekünk, “turistáknak”. Az olaszoknak azért, mert nekik tényleg tetszik és értenek is belőle valamit, mikor a konferanszié fél óráig vicceket mesél olyan hangerővel, mintha nem lenne a kezében mikrofon, és mintha már nem lenne több táncos produkció. Vagy lehet azért nyújtja ennyire, mint a rétes tésztát, mert tudja előre, hogy a következő társas táncosok műsora is olyan színvonalú lesz, mint az előző hastáncosoké. Egész estét nem, de fél órácskát megér ez a program is a hangulata miatt!

4. Járj oda vacsizni, ahol csak €1 a fejenkénti terítési díj, de jó a kaja, és van mindenféle ingyen rágcsa!

Már az első nap körbenéztünk a környéken, hogy hol lehetne 4 főnek a leggazdaságosabban jót kajálni, és találtunk is véletlen egy kiülős, szimpatikus helyet. Szimpatikus, mert a terítés díja nem €2 fejenként, hanem csak €1, és sok más hellyel ellentétben ott ingyen lehetett rágcsálni hagyományos olasz kekszet, sós tésztás pálcikát és két tálka olívabogyót. Ja, és még 4-6 fini fajta zsömi is járt alapból a terítékhez, ami szuperül jött akkor, amikor olyan főételt rendeltünk, amihez épp nem volt köret, és tökéletesen passzolt hozzá a pékáru.

A pizzán kívül ott minden finom volt és normális adag, nem két falatok. Az öreg is jó fej volt, a pincér, aki németül köszönt és angolul beszélt, csak nehézkesen lehetett érteni a fura stílusa miatt. Szegénnyel minden nap eljátszottuk, hogy nagy 1,5L-es fantát kértünk, mikor már az első este megtudtuk, hogy az nincs, csak víz vagy kóla. Hogy is gondoltuk hogy berendelnek vagy pótolják a készletet!?

5. Találj egy labdát és játssz a helyi gyerekekkel!

Nem csak azért jó nem a betonozott járdán sétálni a kedvenc strandunkra, hanem a pusztán keresztül-kasul vezető kitaposott kis ösvényen, mert a tengerhez közelebb vagyunk és így van egy kis szellő, ami a 40 fokban iszonyat jól esik, és mert a puszta nem süti vissza ránk a 40 fokot hogy kb. 80 fokban sétáljunk, hanem azért is, mert találhatsz jó dolgokat, például labdát. Legalábbis mi találtunk.

Igaz, hogy lyukasat, de játszani tökéletesen megfelelt. Strandos letelepedés után gyors mentünk is hűsölni a vízbe, de mivel hidegnek éreztük a szél miatt, csak a szélében garázdálkodtunk. És kik nyomulnak még a szélében? Hát a gyerekek! Hamar lettek is új barátaink, egyből kettő! Az egyik olasz válogatott kapus volt, legalábbis annak képzelte magát, és egyfolytában minket oltogatott – olaszul -, hogy kapjuk már el azt a szerencsétlen labdát. Vagy valami hasonló kedveset és szépet kiabálhatott nekünk, ahogy kivettük a hangsúlyból, hangerőből és mozdulatokból. A másik kis srác nem is értjük, hogy hogy mert beállni hozzánk, mert nagyon cuki kis “anyámasszonykatonája” volt. Nem szólt semmit, csak türelmesen várt, hogy kapjon néha labdát, végül is a másik hangoskodott helyette is. Jól elvoltunk amíg meg nem untuk. Aztán nekik ajándékoztuk a talált lyukas labdát, mert úgy gondoltuk, hogy másnap reggel a repülőn már úgysem lesz szükségünk rá. És nem is lett…

6. Segíts egy füves apukának még jobban élvezni a strandot!

Ezt az előző ponttal ki is pipálhatjuk, ha jól választottál új haverokat, mivel egy füves csávó nagyhangú fia képzelte magát az olasz válogatott kapusának, akikkel játszottunk a vízben. Azt nem tudjuk, hogy a beszívott apuka épp kinek képzelte magát, de miután végzett a cigivel amit a sziklának támaszkodva fogyasztott a tűző napon, hatalmas vigyorral, nagyon örülve magának bement egyet úszni a vízbe.

7. Ugorj le egy szikláról!

Na de nem akármilyenről, és nem mindegy, hogy milyen okból! Ne depresszióból vagy unalomból, hanem élményszerzés céljából! És ne olyanról ami alatt több szikla is van, hanem olyanról, ami alatt csak a szép tiszta, biztonságos, mély víz, lehetőleg emberek és cápák nélkül. Jó buli!

8. Idd ki a szálláson a hűtőt, ha érkezéskor a tiéd is tele volt pakolva!

Frissen berendezett, új lakást, jó áron hirdetni nem nehéz, de ha a szállásadónak a jó értékelés és a vendégek jókedve is fontos, akkor telepakolja azt az óriási hűtőt ami az óriási lakáshoz jár. De nem ám csak vízzel, hanem teákkal és különféle sörökkel! Mivel négyen nagy melegben sok folyadékot iszunk, sokszor voltunk hálásak Claudionak, mikor épp nem volt kedvünk lemászni a boltba, vagy ha este akkor jött ránk a szomjúság, mikor már minden zárva volt. És még a szuperremeknagyonjó értékelést is kérés nélkül megkapta!

9. Találkozz azokkal a magyarokkal, akikkel véletlenül már egyszer összefutottál egy másik városban!

Hogy találd meg azt a magyar srácot aki nagyon tetszik, de nem kérted el a számát és még fészen sem jelöltétek be egymást? Ha 1-2 órán belül indul a géped haza, akkor egy kis séta, fél óra vonatozás, és fél óra buszozás után, persze csak ha a jó irányba indultál, akkor eljuthatsz a reptérre. Ott kis szerencsével nem csak Magyarországra látogató olaszokkal és egyéb világutazókkal fogod együtt várni a gépedet, hanem magyarokkal is! Ha még mákosabb vagy, akkor a kiszemelted nem 2-3 hétig nyaral és nem aznap érkezett, amikor előzőnek találkoztatok, hanem ő is azzal repül haza, mint te! Legalábbis azokkal a srácokkal, akikkel a Polignano A Mare tengerpartján futottunk össze, így volt.

10. Fond be a húgod haját!

Persze, csak ha van. De ha kettő is van, és hosszú a hajuk, akkor készülj fel, hogy nem sokat alszol…

+1: Áruld el a többieknek, hogy hol szálltál meg!

Ha jó volt, akkor azért, ha borzalmas, akkor pedig azért!

Többen kértétek, ez volt a mi szuper szállásunk Monopoliban:
Casa Roberta (a névre kattintva a booking.com oldal jön be)

Ne maradj le

Iratkozz fel hírlevelünkre

Név(Kötelező)
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.